Veelgestelde vragen

Voor nog meer antwoorden op uw vragen gaat u naar onze kennisbank.

Kennisbank openen


Refurbished

Is refurbished hetzelfde als tweedehands?
Nee, bijvoorbeeld een refurbished iPhone is een Apple smartphone die voor de verkoop volledig is gereviseerd. Dit houdt in dat het toestel is gerepareerd, schoongemaakt, geüpdatet en indien nodig van nieuwe onderdelen is voorzien. Hierdoor heeft een refurbished iPhone de kwaliteit van een nieuw toestel, maar betaal je veel minder. Meer informatie vind je hier.
Waarom zou ik een refurbished iPhone kopen?
Een refurbished iPhone is ideaal voor mensen die graag een kwalitatief goede telefoon willen, maar een nieuwe iPhone te duur vinden. Omdat het toestel volledig is gecontroleerd, weet je zeker dat je iPhone aan de kwaliteitseisen van een nieuwe smartphone voldoet. Daarnaast krijg je op een refurbished iPhone garantie, waardoor je telefoon kosteloos wordt gerepareerd of vervangen wanneer er toch iets aan mankeert.
Is de kwaliteit van een refurbished iPhone net zo goed als een nieuw?

Refurbished iPhones en andere refurbished telefoons worden in verschillende gradaties aangeboden. De indeling is gebaseerd op de kwaliteit van de iPhone, waarbij er gelet wordt op krasjes, deukjes en andere onvolkomenheden. Een veelgebruikte onderverdeling in kwaliteit is:

  • A-grade

  • B-grade

  • C-grade

Op onze website worden bijvoorbeeld iPhones aangeboden met A-grade, B-grade of C-grade conditie. Een A-grade iPhone, of een iPhone met vijf sterren, is zo goed als nieuw. De staat van zo’n iPhone is nagenoeg perfect en je kunt dus eigenlijk niet zien dat deze gebruikt is. Een B-grade refurbished iPhone, een iPhone met vier sterren, heeft een goede conditie. Dit houdt in dat de iPhone er heel netjes en bijna als nieuw uitziet, maar wel lichte gebruikssporen heeft. Met 3 sterren koop je technisch een functionele iPhone, qua uiterlijk is het duidelijk gebruikt en het minst mooi. Bekijk hieronder de verschillen of klik hier voor een overzichtstabel.

A-grade iPhone

  • iPhone met vijf sterren

  • Zo goed als nieuw: geen zichtbare gebruikssporen

  • Hoogwaardige kwaliteit onderdelen

  • Gecontroleerd door professionals of speciale robots

B-grade iPhone

  • iPhone met vier sterren

  • Lichte gebruikssporen

  • Hoogwaardige kwaliteit onderdelen

  • Gecontroleerd door professionals of speciale robots

C-grade iPhone

  • iPhone met drie sterren

  • Duidelijke gebruikssporen

  • Hoogwaardige kwaliteit onderdelen

  • Gecontroleerd door professionals of speciale robots

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren als ik niet tevreden ben?
Ja, wij hanteren een 30 dagen niet goed geld terug regeling. De 30 dagen gaan in direct na ontvangst van je product. Je kunt daarnaast gratis je product terugsturen.
Hoe lang duurt het voordat mijn geretourneerde bestelling is terugbetaald?
Nadat de verkoper je bestelling heeft terug ontvangen en deze is gecontroleerd, wordt na goedkeuring je bestelling binnen 14 dagen terugbetaald.

Levering

Wat is de levertijd?
Dat verschil per aanbod. Doorgaans 1 werkdag. Als dit afwijkt staat dit op de productpagina, in de winkelwagen en orderbevestiging aangegeven.
Moet ik verzendkosten betalen?
Nee, wij brengen geen verzendkosten in rekening.
Wat gebeurt er als mijn bestelling vertraagd is bij de koerier?
Soms kan het zijn dat je pakketje vertraging oploopt. Je kunt dit controleren via de trackingcode die je per e-mail hebt ontvangen. Neem contact op met de koerier om te controleren of je pakketje onderweg is als je twijfelt. Als je pakketje niet onderweg is of kwijt, neem dan direct op met onze klantenservice.
Hoe lang duurt het onderzoek als mijn pakket vertraagd of kwijt is?
Normaliter duurt dit niet langer dan 14 dagen. Wij proberen altijd dit onderzoek zo snel als mogelijk te laten verlopen. Wel zijn wij afhankelijk van communicatie via de verkoper en de koerier.

Garantie

Krijg ik garantie op een refurbished telefoon?
Ja, bij ons krijg je in totaal 3 jaar garantie. Dat is meer dan bij een nieuwe telefoon.
Mijn bestelling heb ik ontvangen, maar functioneert niet goed.
Vervelend dat jouw bestelling niet juist is ontvangen. Soms kan het zijn dat een product, ondanks dat het goed gecontroleerd is, onverhoopt toch niet blijkt te werken. In dit geval kun jij jouw bestelling aanmelden voor garantie.
Hoe lang duurt de reparatie van mijn product?
De reparatie of vervanging van je product duur gemiddeld een week tot 14 dagen.
Ik heb het verkeerde product ontvangen.
Meld je product aan voor garantie. Je bestelling zal worden omgeruild voor het juiste.